Vazeni kolegove, dekujeme za Vas zajem o nase aktivity okolo Internet Business strategii, Virtualniho Info Parku, nasich pruzkumu Internetu, resp. online vzdelavani. 11.brezna byl ukoncen sber dat pro 3.kolo pruzkumu, cerstve vysledky budou poprve predstaveny na konferenci Internet & Business LIVE (viz dale). Dalsi - jiz 4.kolo planujeme zahajit zacatkem mesice dubna. Vzhledem k tomu, ze prave probiha kampan Brezen - mesic Internetu, rozhodli jsme se poskytnout tez Vam obsah VIP Direct, ktery prinasi aktualni informace z oblasti, ktere by Vas mohli zajimat. VIP Direct je elektronicky newsletter obsahujici aktuality z novych vydani Virtualniho informacniho parku (VIP - univerzitni WWW infocentrum zamerene na Internet strategie, E-commerce a Internet vzdelavani), http://vip.fce.vutbr.cz. Je zasilan nepravidelne (cca 1x za 1-2 mesice s ohledem na cetnost radnych WWW vydani) E-mailem. Kazde cislo obsahuje vyber nejzajimavejsich prirustku ve VIP s odkazem na konkretni adresu na WWW, prip. dalsi aktuality k rozvoji informacni spolecnosti. Je urcen predevsim managementu velkych a strednich podniku, prip. mensich inovacnich firem, pracovnikum podnikoveho marketingu, PR a informatiky, publicistum a novinarum z oblasti IT a managementu, Web masterum, studentum manazerskeho studia, prip. ostatnich ekonomickych smeru. Prvni cislo jste dostali automaticky na zaklade naseho predchoziho kontaktu a projeveneho zajmu o zminena temata. Pokud chcete obdrzet i pristi cisla, staci vyplnit Vase jmeno a E-mail na formulari umistenem na http://vip.fce.vutbr.cz/vipd nebo poslat E-mail na adresu vip@dmms.cz s Vasim jmenem i prijmenim a uvedenim slovicka SUB v subjectu zpravy. Co v prvnim cisle najdete + zakladni vysledky 2.kola pruzkumu uzivatelu Internetu v CR a SR + informace o konferenci Internet & Business LIVE konane na podporu celostatni kampane Brezen - mesic Internetu + vysledky Web auditu ceskych bank + metriky a metodologie pro Internet reklamu + vyber z clanku Proc NEmit WWW sluzbu vystavene v sekci Online marketing + novinky a tipy VIP ********************************************************************** ----------------------------------------------------- Zakladni vysledky 2.kola pruzkumu uzivatelu Internetu http://vip.fce.vutbr.cz/pruzkum ----------------------------------------------------- Tyto zakladni vysledky zpodrobnuji uvodni informace o 2.kole vystavene na WWW. Kompletni vyhodnoceni vsech otazek vcetne grafu a interpretace je pro zajemce pripraveno v souhrnne vysledkove studii. Detailni analyticka studie ukazuje navic analyzu hodnot z ruznych pohledu a jejich kombinaci, napr. + dle regionu + dle prijmove skupiny + dle vekove skupiny + dle typu organizace + dle dalsich pozadavku objednatele Dale uvedene vysledky jsou zaokrouhlene. Celkem respondentu 2014 ----------------------- Z CR 92% Ze Slovenska 8% Pohlavi ----------- muz 91,5% zena 8,5% Trvale bydliste --------------- Praha 23% Severni Morava 16% Jizni Morava 14% Vychodni Cechy 11% Zapadni a jizni Cechy 10% Severni Cechy 10% Stredni Cechy 7% Zapadni Slovensko 3% Vychodni Slovensko 3% Bratislava 2% Vek ------------ 15-24 48% 25-33 30% 34-42 12% 43-51 8% 52 a vice 2% ------------------- prumerny vek 28 let Rodinny stav ------------------- svobodni 62% zenati/vdane 34% rozvedeni 4% Nejvyssi dosazene vzdelani --------------------------- stredni s maturitou 49% vysokoskolske technicke 27% vysokoskolske ostatni 14% stredni 5% zakladni 4% Hruby mesicni prijem -------------------- do 5000 22% 5001-10000 21% 10001-15000 28% 15001-20000 16% 20001-25000 5% 25001-30000 3% 30001-40000 2% nad 40000 3% Politicke sympatie ------------------ pravice 44% spise pravice 33% stred 14% spise levice 7% levice 2% Obor cinnosti organizace ----------------------------------- vysoke skolstvi, veda a vyzkum 30% informacni technologie 16% ostatni sluzby 11% obchodni cinnost 9% informacni sluzby 7% stredni a zakladni skolstvi 6% vyroba 6% ostatni statni a verejna sprava 5% penezni a financni sluzby 3% energetika 3% marketing a reklama 3% doprava a spoje 2% stavebnictvi a nemovitosti 1% Pristup k Internetu (souhrnne) ------------------------------ ze zamestnani 68% z domova 36% ze skoly 28% odjinud 6% ----------------------------------------------- Poznamka: bylo uvadeno i vice moznosti soucasne Pripojeni --------------------------- vytacenou linkou 54% pevnou linkou 45% Hod/tyden na Internetu ---------------------- mene nez 2 5% 2-4 20% 5-10 35% 11-20 21% nad 20 19% Pouzivane sluzby ------------------- WWW 98% E-mail 98% FTP 62% Telnet 40% E-konference 30% Newsgroups 22% IRC 7% jine 3% Dulezitost faktoru u WWW stranek -------------------------------- 1. Aktualnost 2. Jedinecnost informaci 3. Rychlost nacteni 4. (Graficky) navrh stranky *********************************************************************** ----------------------------------- Konference Internet & Business LIVE http://vip.fce.vutbr.cz/iblive ----------------------------------- 26.3.1998 se ve vyskove budove BVV v Brne uskutecni odborna konference Internet & Business LIVE zamerena na strategie pro elektronicky obchod a online vzdelavani. Konferenci poradaji BVV, DirectNet Consulting a Expandia Banka ve spolupraci s dalsimi partnery a odbornymi garanty na podporu celostatni kampane Brezen - mesic Internetu. Tato akce je prilezitosti pro osobni setkani tech, ktere zajimaji obchodni perspektivy i soucasna realita elektronickeho obchodovani na Internetu a kteri davaji prednost zivemu kontaktu v tradicnim miste ceske informatiky (a nezanedbatelnemu zazemi vinnych sklepu). Prispevky a zaverecna panelova diskuse budou venovany temto tematum: + Obchodni modely E-commerce aneb jak podnikat na Siti + Obchodni centra na Internetu + Bezpecne platby na Internetu, aplikace protokolu SET + Elektronicke bankovnictvi + Legislativa pro elektronicke obchodovani + Internet marketing - analyzy trhu, metodologie, reklama a inzerce + Ekonomicke aspekty provozovani online informacnich sluzeb + Online vzdelavani a podpora zakazniku + Autorska prava a ochrana soukromi + Modely rizeni virtualnich organizaci a interorganizacni systemy Program, abstrakty prednasek a profily vystupujicich najdete na WWW, prihlasit se muzete rovnez online pres WWW formular nebo na adrese iblive@fce.vutbr.cz *********************************************************************** -------------------------------- Web audit ceskych bank http://vip.fce.vutbr.cz/wwwaudit -------------------------------- WWW audit je jednim z_prvnich kroku v projektu Komunikacni strategie pro Internet (KSI). Je vyhodne s_nim zacit v_projektu KSI, ma-li jiz Klient vytvorenou svoji WWW sluzbu. Srovnavaci analyza konkurence je pak samozrejmym krokem, ktery by mel predchazet budovani jakekoliv WWW sluzby. Cilem Web Auditu je posoudit a zhodnotit + do jake miry prispiva WWW sluzba k_naplnovani podnikatelskych, resp. marketingovych, cilu organizace + konkurenceschopnost WWW sluzby + vnimani / image WWW sluzby mezi internetovskou verejnosti V obdobi rijen-listopad 1997 provedla poradenska spolecnost DirectNet zkraceny audit WWW sluzeb vyznamnych ceskych bank. Motivem bylo porovnat hodnotu WWW sluzeb, ktere tyto instituce poskytuji verejnosti (a ktere jsou podrobovany znacne kritice) a nezavisle zhodnotit jeden z dulezitych parametru, ktere u nasich bankovnich instituci bedlive sleduji zahranicni investori. WWW audit provadelo 7 pracovniku a externich konzultantu vcetne dvou zahranicnich podle standardizovane_metodologie zalozene na 11 kriteriich. Ke kazde z hodnocenych WWW sluzeb je zpracovana individualni zprava zahrnujici hodnoty a poradi ziskane v jednotlivych kriteriich a zaverecne shrnuti. Tyto udaje nebudou zverejneny, ale jsou zdarma k dispozici zastupcum managementu kazde z bank. *********************************************************************** --------------------------------------------- Metriky a metodologie pro Internet reklamu http://vip.fce.vutbr.cz/marketing/metriky.htm --------------------------------------------- Vite, jak je standardne definovan Reklamni prvek (Ad), Pozadavek na reklamu (Ad Request), Kliknuti (Click), Pozadavek na dokument (Page Request), Pomer kliknuti (Click Rate), CPM (Cost per thousand), Navsteva (Visit), Opakovane navstevy (Return Visit), Doba navstevy (Time) nebo Prumerna doba na pozadavek (Average Time Per Page Request)? Chapete tyto pojmy stejne jako hostitel Vasi WWW sluzby, ktery Vam poskytuje statistiky navstevnosti? Clanek je vyberem z dokumentu, ktery predstavilo Internet Advertisement Bureau a jeho pracovni skupina v zari 1997. Jedna se o voditka pro mereni srovnatelnych dat v oblasti online reklamy a tzv. reklamnich banneru (prouzkove reklamy). Metodologie zahrnuje terminologii a nezbytne standardy, ktere maji prispet k transparetnimu hodnoceni reklamniho trhu na Internetu tak, jak je tomu u ostatnich medii. Pracovni skupina Media Measurement Task Force zahrnuje zastupce vedoucich svetovych spolecnosti v oblasti Internet medii, software pro mereni a ISP. ********************************************************************** ---------------------------------------------- Proc NEmit svoji WWW sluzbu http://vip.fce.vutbr.cz/marketing/nemitweb.htm ---------------------------------------------- Prilis mnoho E-mailovych zprav, Internet je teprve na svem pocatku, nemuzeme souperit s velkymi podniky, dosavadni zpusoby marketingu jsou uspesne, uz jsme to zkusili a k nicemu to nebylo, lide jeste nekupuji mnoho zbozi pres Internet, ... Nepripadaji Vam tyto argumenty logicke? Take vahate, zda se Vam vyplati vybudovat firemni WWW sluzbu? Clanek vychazi z textu Dr. Ralpha F. Wilsona, zkuseneho americkeho konzultanta v oblasti online marketingu. Je ukazkou toho, ze internetovsky trh v USA take prosel stadiem, kdy rizika i prilezitosti aktivniho vstupu na WWW nebyly uplne samozrejme. *********************************************************************** ----------------------- Novinky a tipy VIP http://vip.fce.vutbr.cz ----------------------- 15.brezna bylo ukonceno pripominkove rizeni k dokumentu "Informacni politika CR - Zaklady strategie" pred jeho odeslanim vlade CR. Vlada ma uvedeny material projednat jiz v dubnu 1998. Dokument najdete na serveru Uradu pro statni informacni system nebo primo ve VIP. Pripominky muzete zasilat na adresu vavrav@usiscr.cz Skupina 98, http://www.s98.cz Iniciativa pro urychleni demonopolizace ceskych telekomunikaci V sekci VIP E-commerce najdete mimo jine + prehledy dvou zahranicnich studii od spolecnosti ActivMedia - The 1997 Real Numbers behind 'Net Profits a FutureScapes Study Overview. + materialy v cestine zpracovane podle zahranicnich pramenu - Obchodni modely E-commerce a E-commerce a vliv na elektronicke trhy ______________________________________________________________________ ********************************************************************** Partnery tohoto vydani VIP/Direct jsou: DirectNet Consulting, http://vip.fce.vutbr.cz/pruzkum/dirnet.htm **************************************************************** TVORIME INFORMACNI OBSAH PRO VAS BUSINESS Podnikove Internet strategie, Online marketing, Pruzkumy Internetu, E-commerce, Web audit, Online vzdelavani, domaci i zahranicni zkusenosti... To vse jsou oblasti, kde Vam nabizime partnerstvi. Nepovazujeme za hlavni pripojit Vas k Internetu nebo vytvorit WWW stranky - stejne jako pro Vas to neni hlavnim cilem. Nase projekty resi komplexni navrh informatizace Vaseho podnikani v prostredi globalnich informacnich siti. Vice se dozvite na nasi homepage nebo nam napiste na directnet@txn.cz Brain Systems, http://www.brainsys.cz ************************************* Vase problemy na nase bedra. Vyplati se Vam investovat do kvalitniho a systemoveho reseni. Neverite? Nabizime komplexni sluzby v oblasti Web Publishing a E-commerce, Internet, Intranet, Extranet a Workgroup aplikaci na miru. Web hosting - http://www.publisher.cz - WWW prezentace zdarma! WebPublisher - http://www.wp.cz - reseni pro stredni a vetsi firmy Obchodovani na Internetu - http://www.shopping.cz Dalsi informace a kontakt na http://www.brainsys.cz/ Expandia Banka, http://www.expandia.com *************************************** Expandia Banka (EB) je soucasti mezinarodni financni skupiny Expandia, ktera je zastoupena na trzich sesti zemi stredni a vychodni Evropy. V tomto roce prichazi EB na cesky bankovni trh s nabidkou sluzeb primeho bankovnictvi. Poskytovani techto sluzeb je zalozeno na vyuziti modernich informacnich a komunikacnich technologii. Jednim z hlavnich komunikacnich kanalu pouzivanych pro spojeni klienta s bankou je zabezpeceny internetovy kanal. Jeho bezpecnost je zajistena sifrovacim standardem SSL3 s delkou klice 128 bitu a digitalnimi podpisy pouzivajici algoritmus RSA s delkou klice 1024 bitu, Sifrovani je navic doplneno autentizaci a certifikaci prenasenych dat. Microsoft, http://www.microsoft.com/siteserver/commerce ******************************************************* Microsoft uvadi na trh prvni integrovane reseni pro E-Commerce, ktere si snadno muzete upravit a uzpusobit ceskym podminkam - MS Site Server 3.0 Commerce Edition, vcetne podpory obchodovani business-to-business, EDI a SETu. Produkt zahrnuje tez komplexni spravu reklamy, personalizaci, publikacni system a podrobnou analyzu webu a jeho navstevniku. K dispozici je beta 3. Microsoft prevzal odbornou garanci nad celodenni konferenci v ramci FIBEXu urcenou pro marketingove a financni reditele INTERNET A FINANCNI SLUZBY dne 6.5.v Rotunde na brnenskem vystavisti. Blizsi informace o programu a ucasti Vam poda agentura Czech PR, E-mail: czechpr@ini.cz Direct Internet Shopping Centre, http://www.disc.cz/ **************************************************** DISC je obchodni dum na Internetu. Jeho soucasti muze byt i Vas obchod. Nabizime komplexni zajisteni prezentace Vasich vyrobku nebo sluzeb a jejich nabidku na navstevovanem serveru na Internetu. Uzivatele Internetu chteji nakupovat! Nabidnete jim sve produkty. Nevahejte! Kdo driv prijde, ten driv mele. Nabizime take propojeni Vasich stavajicich WWW prezentaci s moznosti vyuziti napojeni na nas Merchant Server metodou ByNow!, ktera zajisti logistiku prodeje primo z Vasi prezentace. Dalsi informace a kontakt na http://www.disc.cz/ Ceska spolecnost pro systemovou integraci, http://www.cssi.cz ************************************************************* CSSI je nezavisle sdruzeni komercnich i akademickych subjektu v oblasti IT zahrnujici jiz pres 60 kolektivnich a 60 individualnich clenu v peti regionalnich sekcich po cele CR. Kazdy rok publikuje 4 bulletiny a organizuje radu seminaru, konferenci a dalsich odbornych akci: 26.3. - Internet & Business LIVE, http://vip.fce.vutbr.cz/iblive 9.4. - Rizeni rozsahlych logistickych retezcu (Praha) 21.4. - Informacni systemy ve stavebnictvi, http://uai.fce.vutbr.cz/infostav 27.-29.5. - Tvorba software (Ostrava) 15.-16.6. - Systemova integrace, http://si.vse.cz 4.-6.10. - Datasem, http://www.fi.muni.cz/datasem _____________________________________________________________________ ********************************************************************* VIP Direct 1c/98, http://vip.fce.vutbr.cz/vipd 19.3.1998, redakce Vlastimil Vesely, vip@fce.vutbr.cz Vychazi nepravidelne cca 1x za 1-2 mesice Prihlaseni odberu zdarma si zajistite zaslanim E-mailu na adresu vip@dmms.cz s Vasim jmenem i prijmenim a uvedenim retezce SUB v subjectu zpravy. Muzete se kdykoliv odhlasit zaslanim tehoz E-mailu s uvedenim retezce UNSUB v subjectu zpravy. Upozornujeme, ze nehodlame tento E-newsletter zneuzivat k zasilani reklamnich mailu ci jinych forem spammingu. Chranime Vase soukromi - Vase adresy nebudou k dispozici tretim stranam.