Informační průmysl
18.1.2007, Josef Lacek
Podívejme se očima The Cybermedia Group na současný stav (tj. od 1990 až nyní) rozložení informačního průmyslu a také na jeho předpokládaný trend v nadcházejícím tisíciletí. K tomu poslouží dva následující obrázky.
The CyberMedia Group © 1993-8
První obrázek jasně znázorňuje, že průmysl kancelářských zařízení uvolňuje prostor telekomunikacím a spotřební elektronice. Spotřební elektronika živená neustále novými technologiemi, videohrami, video a CD přehrávači a koncovými osobními počítači již zasahuje do telekomunikací a počítačového průmyslu, stejně tak i do sféry médií a vydavatelství (Media&Publishing).
V polovině 90. let celosvětový trh dosáhl obratu 1,5 trilionů USD (téměř trojnásobek poslední dekády).
The CyberMedia Group © 1993-8
Druhý obrázek zkoumá, jak se bude pravděpodobně informační průmysl rozvíjet po roce 2001. Všechny části informačního průmyslu se navzájem překrývají a prolínají. Růst je podnícen splýváním technologií a jejich funkcionalitou, vytváří tak nové výrobky, služby a trhy. Během roku 2001 se od tohoto trhu očekává obrat 4,5 trilionů USD, tudíž opět trojnásobek. To představuje nárůst celosvětových trhů o 5 až 10 procent.
Největší příležitosti leží (částečně díky komerčnímu rozvoji Internetu) v překryvu počítačového průmyslu a ostatních částí informačního trhu. Operační systémy a softwarový interface budou udávat směr a ovlivní růst těchto technologií. Značné obchodní příležitosti mohou být v oblastech, které se vzájemně nevylučují:
- řízení domácnosti
- interaktivní televize, zábava a zpravodajství
- nové způsoby komunikace na počítačových sítích včetně lokálních
- veřejné informační systémy (kiosky) včetně databázových dotazovacích systémů
- národní informační infrastruktura.