Informační průmysl

18.1.2007, Josef Lacek

Podívejme se očima The Cybermedia Group na současný stav (tj. od 1990 až nyní) rozložení informačního průmyslu a také na jeho předpokládaný trend v nadcházejícím tisíciletí. K tomu poslouží dva následující obrázky.

The CyberMedia Group © 1993-8

První obrázek jasně znázorňuje, že průmysl kancelářských zařízení uvolňuje prostor telekomunikacím a spotřební elektronice. Spotřební elektronika živená neustále novými technologiemi, videohrami, video a CD přehrávači a koncovými osobními počítači již zasahuje do telekomunikací a počítačového průmyslu, stejně tak i do sféry médií a vydavatelství (Media&Publishing).

V polovině 90. let celosvětový trh dosáhl obratu 1,5 trilionů USD (téměř trojnásobek poslední dekády).

The CyberMedia Group © 1993-8

Druhý obrázek zkoumá, jak se bude pravděpodobně informační průmysl rozvíjet po roce 2001. Všechny části informačního průmyslu se navzájem překrývají a prolínají. Růst je podnícen splýváním technologií a jejich funkcionalitou, vytváří tak nové výrobky, služby a trhy. Během roku 2001 se od tohoto trhu očekává obrat 4,5 trilionů USD, tudíž opět trojnásobek. To představuje nárůst celosvětových trhů o 5 až 10 procent.

Největší příležitosti leží (částečně díky komerčnímu rozvoji Internetu) v překryvu počítačového průmyslu a ostatních částí informačního trhu. Operační systémy a softwarový interface budou udávat směr a ovlivní růst těchto technologií. Značné obchodní příležitosti mohou být v oblastech, které se vzájemně nevylučují:

  • řízení domácnosti
  • interaktivní televize, zábava a zpravodajství
  • nové způsoby komunikace na počítačových sítích včetně lokálních
  • veřejné informační systémy (kiosky) včetně databázových dotazovacích systémů
  • národní informační infrastruktura.
Zpět na blog