Na druhý český BarCamp 26. června do Brna

12.6.2010, Vlastimil Veselý

Když toužebně vzhlížíme k místům jako Silicon Valley, někdy zapomínáme, že za svůj věhlas vděčí nejen špičkovým univerzitám, koncentraci aktivních investorů a hi-tech podnikatelům z různých koutů světa. K úspěšnosti firem a talentovaných studentů přispívá i stimulující kosmopolitní prostředí, kde se stále něco děje a kde se nabízejí časté příležitosti k osobní výměně zkušeností a kontaktů.

Pokud jste chodívali na First Tuesday setkání, možná si vzpomenete, že kromě červených a zelených visaček podnikatelů a investorů nosívala řada návštěvníků také žluté. Vedle novinářů a konzultantů k takovým patřili i další tvůrci inovačního prostředí, kteří pomáhali ty ostatní informovat, seznamovat, inspirovat nebo vzdělávat.

S FIRST Innovation Park se o to snažíme už deset let a kromě vlastních akcí podporujeme i další, kde se tříbí nápady a potkávají zajímavé osobnosti. I proto podporujeme občanské sdružení Brnopolis, TEDx Brno a teď i druhý český BarCamp, který se chystá 26. června na Fakultě informatiky Masarykovy univerzity v Brně.

BarCamp je mezinárodní síť otevřených nekonferencí a workshopů, kde se nedělá velký rozdíl mezi vystupujícími a posluchači. Úplně poprvé se konal v kalifornském Palo Alto v roce 2005, od té doby proběhlo přes 350 akcí tohoto typu po celém světě včetně čtyř v Bratislavě, dvou v Žilině a české letošní premiéry ve Vsetíně.

Tématicky se BarCamp zaměřuje na trendy nových technologií. Ty výše zmiňované v okolí se týkaly hlavně internetových aplikací, webdesignu, sociálních sítí, médií a reklamy. Ostatně program toho nadcházejícího se stále tvoří a můžete jej rozšířit nabídkou vlastní přednášky.

Kdo by měl tedy mluvit v Brně? Já se nejvíc těším asi na Josefa Šlerku s tématem Data miningu sociálních sítí. David Polesný a Jan Sedlák mají odhalit zákulisí mediálního webu ve vstupu Jak se dělá Živě.cz. A zvědav jsem i na Michala Janíka, který se má podělit o tipy, jak z Google Analytics vyždímat i to, co v nich teď nemáme. Pro programátory se navíc chystá paralelní Hackathon ve spolupráci s Google User Group.

Podle Guy Kawasakiho bývají úspěšnější ty firmy, které se snaží udělat ze světa lepší místo pro život. Například tím, že napraví špatnost, odvrátí konec něčeho dobrého a nebo prostě jen přispějí ke zlepšení prostředí pro nás všechny. Abychom se jen nevezli jako černí pasažéři.

Zpět na blog