Výsledky ankety VIP Direct

21.1.2007, Michal Šedivý

V souvislosti s 11-letým výročím VIP a přechodem newsletteru VIP Direct na grafickou podobu jsme v říjnu čtenáře požádali o vyplnění krátké ankety, abychom mohli lépe přizpůsobit newsletter vašim potřebám. Děkujeme všem, kteří si na ni našli čas. Jak jsme slíbili, z respondentů byli vylosováni tři výherci vybraných vín. Stali se jimi V. Brachtl z Chrudimi, F. Chýlek z Prahy a J. Fišer z Plzně.


Co jsme se od vás dozvěděli? Především, že jdeme správným směrem a že změny většině z vás vyhovují. Novou grafickou podobu přivítala plná polovina respondentů, zatímco původní podobě by dalo přednost 13 %. Čtyřem pětinám vyhovuje i současná frekvence a množství zasílaných informací.


Vedle tradičních témat by většina čtenářů chtěla větší pozornost věnovat dopadům technologických inovací na společnost a otázkám vývoje a výzkumu nebo spolupráce vysokých škol a firemní sféry.


Zdá se, že na VIP Direct nejvíce oceňujete přehlednost, nezávislost, aktuálnost, solidnost a odbornost, které se ve volném textu opakovaly nejčastěji. Potěšily nás komentáře typu „nevšední úhly pohledu, které jsou vítaným názorovým zpestřením a vybočením z oborového zabřednutí“ nebo „absence reklamního balastu, který doprovází jiné informační kanály“. Jeden anonymní čtenář nám také napsal „Jsou to jen takové bláboly, ze kterých se dá něco občas použít. Víceméně jej odebírám jen ze zvyku a tak trochu možná čekám, jestli něčím překvapíte.“ I jemu děkujeme za zpětnou vazbu a připomínáme, že pokud dlouho marně čekáte na překvapení, je možné si newsletter automaticky odhlásit.


Kdo jsou čtenáři VIP Direct? Výsledky našeho miniprůzkumu naznačují, že především muži (89 %) ve věku 35-44 let (36 %), kteří působí většinou v organizacích zaměřených na IT a služby. Více než polovina čtenářů odebírá newsletter již déle než 3 roky, přes 90 % pak déle než rok. Výsledky ankety také potvrdily, že zatímco ve světě info-geeků je používání RSS kanálů běžnou praxí, mezi uživatele Internetu ještě zdaleka masově neproniklo. RSS používá pouze 22 % našich čtenářů, vydávání newsletteru tedy stále považujeme za nezbytnou součást našich služeb.


Chcete-li nám sdělit vaše názory, zkušenosti nebo problémy týkající se nové podoby VIP Direct, napište nám prosím na adresu vip@park.cz. Doufáme, že v příštím vydání newsletteru vám již budeme moci představit další novinky.

Zpět na blog