Téma: E-business

Na druhý český BarCamp 26. června do Brna

Když toužebně vzhlížíme k místům jako Silicon Valley, někdy zapomínáme, že za svůj věhlas vděčí nejen špičkovým univerzitám, koncentraci aktivních investorů a hi-tech podnikatelům z různých koutů světa. K úspěšnosti firem a talentovaných studentů přispívá i stimulující kosmopolitní prostředí, kde se stále něco děje a kde se nabízejí časté příležitosti k osobní výměně zkušeností a […]

Informační průmysl

Podívejme se očima The Cybermedia Group na současný stav (tj. od 1990 až nyní) rozložení informačního průmyslu a také na jeho předpokládaný trend v nadcházejícím tisíciletí. K tomu poslouží dva následující obrázky.

CIP: nový program EU pro konkurenceschopnost a inovaci

Rámcové programy EU pro výzkum a vývoj jsou již za dobu své více než dvacetileté existence dostatečně známy, ale o iniciativách v dalších oblastech podnikání ze strany EU se ví podstatně méně. Vedle FP7 proto poběží druhý, doplňkový rámcový program: pro konkurenceschopnost a inovaci (CIP, Competetiveness and Innovation Programme) s rozpočtem 4,2 mld eur na léta 2007-2013.

Vznik E-ekonomiky

Žijeme v dynamické době. Svět světového obchodu a světové ekonomiky je charakterizován neustále se měnícími se podmínkami. V tomto okamžiku narůstá celková globalizace, mizí ochranářská opatření, kapitál se přelévá z jednoho konce světa na druhý.

Prostředí Internetu a zpracování plateb kartami

Centrum pro elektronický obchod pořádalo ve spolupráci s časopisem Data Security Management a VIP park.cz seminář k přijímání plateb kartami prostřednictvím Internetu, kde byly nastíněny základní principy prosazování bezpečnosti v prostředí Internetu. Stěžejní část byla věnována diskuzi zástupců Citibank, Expandia banky, Živnobanky a ČNB a pozvaných odborníků, mj. ze společností MUZO a ICZ.

Ekonomika na prahu změn

Stále rychlejší rozvoj komerčního využití sítě Internet potvrdil prognózy některých analytiků, podle nichž měla být v v roce 1998 završena definitivní proměna internetu z pokusné akademické „hračky“ ve standardní prostředek podnikání.

Problematika digitálního podpisu

Digitální podpis (často též nazývaný elektronický podpis) je pojem který většina lidí chápe jako elektronickou analogii manuálního podpisu. Přestože lze tuto analogii do jisté míry akceptovat, jde o poněkud nepřesné chápání digitálního podpisu.

Banky: Návrat do budoucnosti

Dobírka České pošty je v ČR nejrozšířenějším platebním způsobem při elektronickém prodeji. V budoucnosti by tomu mohlo být ale jinak. V EU používá až 50 % zákazníků k placení na Internetu bankovní kartu. Jaká je tedy naše situace? Jaké máme vyhlídky?