Když toužebně vzhlížíme k místům jako Silicon Valley, někdy zapomínáme, že za svůj věhlas vděčí nejen špičkovým univerzitám, koncentraci aktivních investorů a hi-tech podnikatelům z různých koutů světa. K úspěšnosti firem a talentovaných studentů přispívá i stimulující kosmopolitní prostředí, kde se stále něco děje a kde se nabízejí časté příležitosti k osobní výměně zkušeností a […]
Téma: E-business
Úvod do elektronického bankovnictví
Zásadním zlomem ve vývoji bankovního sektoru je okamžik vzniku prvních čistě elektronických, na Internet orientovaných bank.
Evropa nám vzkazuje: liberalizujte!
Do ČR pak byl adresován vzkaz: liberalizujte telekomunikace, se stávajícími monopolními cenami se nikam nedostanete!
Zvláštnosti internetových projektů
U projektu trvajícího 4 měsíce je 95% práce dokončeno během prvních dvou měsíců, a další 2 měsíce potom trvá schvalování konečné podoby. To je častý důsledek zvláštností, kterými se internetové projekty liší od „klasických“ IS projektů.
SME chtějí lepší podmínky v 7. rámcovém programu
K návrhu 7. rámcového programu EU se právě vyjadřují nejrůznější skupiny a potenciální účastníci. Jednou z významných skupin jsou malé a střední podniky, které představují 99% všech organizací v EU, generují 60% přidané hodnoty a zaměstnávají dvě třetiny obyvatel. Zdá se být logické, že vyžadují větší pozornost než je jim přisouzena v FP6.
Elektronický podpis jako memento
Úspěšné schvalování zákona o elektronickém podpisu působí navenek jako bezproblémová záležitost, ve které všichni táhli a táhnou za jeden provaz. Pohled pod pokličku ale ukazuje, že až tak bezkonfliktní to rozhodně nebylo.
CIP: nový program EU pro konkurenceschopnost a inovaci
Rámcové programy EU pro výzkum a vývoj jsou již za dobu své více než dvacetileté existence dostatečně známy, ale o iniciativách v dalších oblastech podnikání ze strany EU se ví podstatně méně. Vedle FP7 proto poběží druhý, doplňkový rámcový program: pro konkurenceschopnost a inovaci (CIP, Competetiveness and Innovation Programme) s rozpočtem 4,2 mld eur na léta 2007-2013.
Vortál – e-byznys budoucnosti
Všeobecnou expanzi portálů na celosvětovém internetu pomalu začínají nahrazovat prezentace se specifickými tématickými okruhy – tzv. vortály…
Integrovaný databázový marketing
Integrovaný databázový marketing je možné označit za jiný úhel pohledu na oblast propagace než je u nás doposud běžné. Jak napovídá již název, využívá integrace jednotlivých nástrojů propagačního mixu.
Prostředí Internetu a zpracování plateb kartami
Centrum pro elektronický obchod pořádalo ve spolupráci s časopisem Data Security Management a VIP park.cz seminář k přijímání plateb kartami prostřednictvím Internetu, kde byly nastíněny základní principy prosazování bezpečnosti v prostředí Internetu. Stěžejní část byla věnována diskuzi zástupců Citibank, Expandia banky, Živnobanky a ČNB a pozvaných odborníků, mj. ze společností MUZO a ICZ.