Deset německých měst loni požádalo o vypracování studie, která by porovnala východní Německo s potenciálními oblastmi pro investice ve střední a východní Evropě. Prioritou bylo analyzovat a srovnat podnikatelské prostředí ne z hlediska finančních nákladů, ale z hlediska přidané hodnoty – kvality infrastruktury, rozsahu výzkumných aktivit, úrovně vzdělání obyvatel a obecně kvality života.
Informační a komunikační technologie ve Strukturálních fondech II
V dnešním pokračování se zaměříme na rozbor programů a opatření týkajících se projektů realizovaných v hlavním městě Praze. V níže uvedeném přehledu jsou pouze ta opatření, která jsou přímo zaměřena na projekty ICT nebo v nich hrají samostatné ICT projekty významnou roli. V menší míře se mohou ICT uplatnit i v ostatních opatřeních, neboť podpora ICT se jako horizontální priorita line všemi programy.
Informační a komunikační technologie ve Strukturálních fondech
1. ledna 2007 začalo nové sedmileté programovací období EU, ve kterém má česká republika možnost ze strukturálních fondů EU a kohezního fondu získat celkem cca 770 mld. Kč, tj. 100 mld. ročně. Prioritou, která se průřezově táhne téměř všemi opatřeními, je rozvoj ICT.
Výsledky ankety VIP Direct
V říjnu jsme čtenáře požádali o vyplnění krátké ankety, abychom mohli lépe přizpůsobit newsletter vašim potřebám. Děkujeme všem, kteří si na ni našli čas. Jak jsme slíbili, z respondentů byli vylosováni tři výherci vybraných vín. Stali se jimi V. Brachtl z Chrudimi, F. Chýlek z Prahy a J. Fišer z Plzně. Co jsme se od vás dozvěděli?
Achillova pata moderní společnosti
Mnohem víc než teroristé ohrožují bezpečnost světa vlivní civilisté, zranitelné informační sítě či energetické systémy Moderní bezpečnostní politika má tradiční cíle: ochranu teritoria a ochranu občanů. Území a obyvatelstvo jsou však vážně ohroženy, aniž padne jediný výstřel; akutně hrozící rizika jsou totiž zcela netradiční. Hospodářská expanze je moderní formou územní agrese, a naše obyvatelstvo tedy […]
Integrovaný databázový marketing
Integrovaný databázový marketing je možné označit za jiný úhel pohledu na oblast propagace než je u nás doposud běžné. Jak napovídá již název, využívá integrace jednotlivých nástrojů propagačního mixu.
Nové možnosti (e)demokracie
Článek se zabývá otázkou případné realizace přímé demokracie pomocí ICT v rámci dalšího rozvoje informační společnosti. Důraz je zde kladen především aspekty technologické, právní a filosofické. Stranou nezůstává ani srovnání s vývojem v dalších zemích.
Kdy bude elektronický podpis?
Zákon o elektronickém podpisu vstoupil 1. října v platnost. K jeho praktickému využití však chybí nezbytné prováděcí vyhlášky. Úřad pro ochranu osobních údajů se již vyjádřil že první pracovní verze lze čekat nejdříve na přelomu roku.
Terminologie elektronického obchodování
Na půdě ÚVIS byly zformulovány definice základních pojmů v oblasti elektronického obchodu, pro potřeby terminologické přílohy vznikající Zelené knihy o el. obchodu. Jde o pojmy e-commerce, e-business a e-government.
Zvláštnosti internetových projektů
U projektu trvajícího 4 měsíce je 95% práce dokončeno během prvních dvou měsíců, a další 2 měsíce potom trvá schvalování konečné podoby. To je častý důsledek zvláštností, kterými se internetové projekty liší od „klasických“ IS projektů.